Strana 1 z 1

Prehrievanie 1.6 16v

Napísané: Po Jún 20, 2016 8:45 am
od užívateľa SPatrick
Čaute meganisti

Mám problém s mojou raketkou. Mám motor 1.6 16v 83kw kód K4M740 tuším.
Ide o to : Ráno naštartujem auto je studené, vonku +/- 20°C. Auto sa zohreje na normálnu teplotu behom 10 min čo nie je problém. Ale po 3-4km bežnej jazdy (otáčky max do 2800) a žiadne veľké zrýchlenia a divoká jazda auto spustí "saharu" teda chladič. Niekedy keď vybehnem rovno za studena na dialnicu a točím okolo 3000 otáčok tak teplota vybehne o dosť vyššie ale hneď prudko klesne na štandard ale bez zapnutého chladiča. Nemrzku mám rok starú, a má najazdené cca 15 tisíc. Vody je dosť. Niekedy mi táto teplota stúpne aj keď stojím ale hneď padne (o jednu paličku je vyššie ako štandard a hneď sa dá plynulo do štandardu). Keď stojím a otvorím kapotu tak je prirodzene teplý motor, ventilátor sa točí.

Teraz otázka : Napadá vás niečo ešte pred tým ako to dám pozrieť do servisu ? Termostat? problém v chladiči ? Je to normálne že po 3-4 km auto začne pri 20°C chladiť ?

Re: Prehrievanie 1.6 16v

Napísané: Po Jún 20, 2016 11:19 am
od užívateľa needyx
Ja ti asi nemusim odpisovat co? :D

Re: Prehrievanie 1.6 16v

Napísané: Po Jún 20, 2016 12:38 pm
od užívateľa PlusMinus
termostat skus. V jednotkovom megane boli dva. Jeden daval info RJ a druhy na palubak. Neviem kolko ich ma MII-ka...

Re: Prehrievanie 1.6 16v

Napísané: Ut Jún 21, 2016 9:59 pm
od užívateľa Kofisterix
Poopravím ťa, vedúci, jeden zopína saharu a druhý dáva info RJ+budíkom :P

A ak chceme byť úplne konkrétni, jedno je termostat a druhé je teplotné čidlo :D

Re: Prehrievanie 1.6 16v

Napísané: Št Jún 23, 2016 7:53 pm
od užívateľa SPatrick
hmm. Vyhodí to na diagnostike chybu alebo by to bol iba pokus omyl ?

Re: Prehrievanie 1.6 16v

Napísané: Pi Jún 24, 2016 7:12 pm
od užívateľa ALESheeno
na diagnostike vyhodi chybu len ak by bol preruseny elektricky obvod, co v tvojom pripade nebude lebo to by bud neukazovalo teplotu alebo by isla sahara hned po nastartovani, ale ak bude mechanik co sa trochu vyzna tak si vsimne ake hodnoty teplot ukazuju snimace teploty
ak mas teply chladic termostat je v poriadku
- termostat je mechanicka suciastka ktora robi to, ze ked je motor zohriaty nad prevadzkovu teplotu (standardne 88°C), termostat tzv. "otvorí" a pusti teplu vodu z motora do chladica
- snimac teploty je elektricka suciastka (najcastejsie termistor) ktora meni svoj elektricky odpor v zavislosti od teploty, z coho jednotka vyhodnoti vysku teploty
Ako spravne poznamenal Kofisterix, snimace teploty su dva

Re: Prehrievanie 1.6 16v

Napísané: Ne Jún 26, 2016 9:40 pm
od užívateľa Kofisterix
Ano, jedno "cidlo" som nazval termostat. A ono to aj termostat je.
A aby sme to uplne skomplikovali, je termostat elektronicky (na chladici, spina saharu) a mechanicky, ktory otvara vonkajsi okruh chladenia (ako kolega pisal).

Uz mas dostatocne mesuge? :D Ja by som zacal odpojenim termostatu na chladici, ten ma len dva stavy, bud je zapnuty, alebo nie. Len vycvakni konektor, ci nezopina prilis skoro a sleduj si teplotu, aby si sa neprehrial.
http://m.ebay.co.uk/itm/151324331782?_mwBanner=1
Aj tak to vsak tipujem na termostat mechanicky, kedze ako pises, teplota chodi kadejak ...

Re: Prehrievanie 1.6 16v

Napísané: Pi Júl 15, 2016 7:41 pm
od užívateľa SPatrick
Dneska som došiel zo servisu. Veľmi sa to prehrievanie vyhrotilo. Keď boli horúčavy auto chladilo nonstop. Motor studený ale jak naňho zasvietilo slnko a vonku 30+ tak chladilo aj na parkovisku. Baterku to papalo tak že po 20 min som nevedel naštartovať. Výsledok sa dozviem v pondelok. Budúci týždeň to poriadne otestujem či je to spravené a budem informovať čo s tým bolo. Predpokladám že niaka blbosť keďže si známi po telefóne vypýtal astronomickú hodnotu servisu "nič" teda 0€. Vyčistenie škrtiacej klapky, opravenie chladenia a zalepenie nasávacej hadice vzduchu vyšlo super. Viac info v pondelok. Ďakujem koniec oznamu a pekný víkend :)